Hoe word je 5000 jaar wijzer?

Deel dit artikel:

Met trots meld ik de geboorte van het boek "100 in Zicht'. Schrijven aan een boek, een droom die ik al langer koesterde. Het idee ontstond in de harten en breinen van Bart De Bondt & Ron Maes. Zij brachten 100 auteurs online samen.
 
Ik ben erg blij dat ik kon meewerken aan dit project samen met 99 super enthousiaste mensen die ik op 29 mei voor het eerst live ontmoette. De opbrengst van dit boek gaat integraal naar het goede doel "Moeders voor Moeders".

Dit project gaf mij vijf inzichten die ik graag met jullie wil delen.

 

Wat is een inzicht precies? Volgens de Van Dale is een inzicht: "kijk op het wezen van iets, een doorzicht, eyeopener, levenswijsheid, inkeer, moreel besef,..."
 
Het is de bewustwording dat je iets begrijpt. Hoe meer inzichten je verwerft, hoe bewuster je wordt. Pas als je bewust bent van bijvoorbeeld een probleem waar je tegenaan loopt, kun jij het in vraag stellen. Dan pas kun je er daadwerkelijk iets aan veranderen.

 

Inzicht 1: Onderschat niet wat je met je sociaal netwerk kan ondernemen.

 

Dit boek ontstond volledig online. Via de netwerksite Linkedin schreven 100 virtuele vrienden mee aan het boek ‘100 in Zicht'.
 
Met social media en internet ben je veel dichter geconnecteerd dan je denkt. Dit geldt niet enkel voor de auteurs van dit boek. Ook je potentiële klant, je nieuwe medewerker zijn online vindbaar.

 

Inzicht 2: Iedere ontmoeting biedt een geweldig les

 

In dit boek staan 100 levenslessen die elke auteur in zijn persoonlijk, authentiek verhaal deelt. Door het lezen van dit boek krijg je een inzicht, inspiratie om iets te doorbreken waar je nu tegenaan loopt.
 
Elke nieuwe ontmoeting kan een geweldig inzicht, een doorbraak geven. En waar je het meeste weerstand voelt, valt er het meeste te leren of te doorbreken.

 

Inzicht 3: De kracht van geven

 

Elke auteur kocht een aantal boeken als startkapitaal om de drukkosten te dekken. Binnen één week werd 15.000 € ingezameld. De opbrengst van de boek gaat integraal naar het goede doel.
 
Ook in ondernemen is het belangrijk om eerst te geven voor je iets krijgt. Vooral in netwerken is het belangrijk dat je eerst informatie, een tip, advies, etc. geeft. Verwacht nooit dat iemand direct iets van je koopt. Dit is de nieuwe manier van ondernemen.

 

Inzicht 4: Zet je idee om in een actieplan om resultaat te behalen.

 

In slechts 6 maanden tijd werd een idee een boek. Dankzij Bart De Bondt en Ron Maes die het project opstartten en leidden kon dit project tot eindproduct verwezenlijkt worden.
 
In het ondernemen is het belangrijk dat je als leider de touwtjes in handen neemt. Dit betekent als je enkel met een briljant idee blijft zitten, er niets gebeurt. Onderneem actiestappen om resultaten te bereiken.

 

Inzicht 5: Durf te vragen

 

Dit uniek experiment bracht 100 virtuele vrienden samen die zich belangeloos inzetten. Het boek bundelt 100 authentieke verhalen van 100 gewone mensen. Momenten die hen tot bezinning, inkeer of verandering hebben gebracht. Erg herkenbaar, ontroerend en/of verrijkend. Dit boek is een prachtig geschenkboek met 5000 jaar levenswijsheid.
 
En ja, ik durf te vragen: koop dit boek ter inspiratie, als steun voor het goede doel! Ik dank jullie alvast van harte!

 

Deel dit artikel

Schrijf in voor de nieuwsbrief en ontvang gratis het E-book

"BREEK DOOR met 11 praktische Business-Strategieën"

en ontvang BusinessVitamines voor een beter Resultaat