5 waarheden over Personal Branding die niemand vertelt
Of mensen wel of niet van een dienstverlener kopen, hangt af van de emoties en gedachtes die jouw naam, merk, bedrijf of persoon bij hen oproept.
Waarheid #1 Expertise is WEL superaantrekkelijk
Bèh, denk je nu wellicht, ik voel me helemaal geen expert! Dat ben je pas na 10.000 uren ervaring.
Waarheid #2: Authenticiteit is niet wie je bent maar wat je belooft
Credits voor Seth Godin zijn quote.
Waarheid #3: Wees helemaal jezelf ipv een kloon van je mentor
Fuck the-fake-it-till-you- make it-mythe!
Waarheid #4: Word aub niet tééééé emotioneel
Klanten willen je voelen, zien, horen, ruiken….geraakt worden.
Waarheid #5: Heb lef en wees consistent
Creatieve ondernemers doen dikwijls van alles. Ze passen zich aan hun klanten aan en aanvaarden klussen die ze - diep in hun hart - niet graag doen.
Want ja, je wilt wel omzet genereren en kosten moeten betaald worden.
Zo word je alles voor iedereen. En is het: u vraagt, wij draaien. Heel vermoeiend!
Grote reden dat ondernemers dit doen omdat ze schrik hebben klanten te verliezen. Daarom durven ze niet te kiezen en worden ze een duizendpoot.
Je kunt niet alles voor iedereen zijn.
Focus hebben op je ideale klanten en je expertise maakt je erg aantrekkelijk. Daarom is het belangrijk te durven kiezen en positie in te nemen als je eruit wilt springen als ondernemer.
Zorg dat je één hoofdboodschap verweeft in al je communicatie.
En wees consistent in de boodschap die je vertelt. Dit vraagt moed, doorzettingsvermogen en hyperfocus. En helder zicht op jouw eigenheid.
Schrijf in voor de nieuwsbrief en ontvang gratis het E-book
"BREEK DOOR met 11 praktische Business-Strategieën"
en ontvang BusinessVitamines voor een beter Resultaat